Upominki reklamowe, czyli jak skusić klienta

Nie posiada prawdopodobnie chłopcy i dziewczęta, która nie lubiłaby dostawać prezentów – nawet najbardziej drobny upominek sprawia, że czujemy się lepiej, mamy lepszy humor i bardziej pozytywnie patrzymy na świat. Nasz perfekcyjny humor przenosi się również na osobę, od której taki prezent dostaliśmy. Aktualnie ten psychologiczny aspekt wykorzystują fachowcy od reklamy i marketingu – wręczając nam upominki reklamowe niejako związują nas ze swoją firmą i sprawiają, że kojarzy się nam ona pozytywnie, jako coś dobrego i atrakcyjnego.

Niestety pod tym względem człowiek jest szalenie podatny na manipulację i łatwo nim stresować, co jest skrzętnie wykorzystywane w różnego rodzaju kampaniach reklamowych, zachęcających do kupna danego towaru lub skorzystania z jakiejś usługi. Dosłownie najprostszy trik polegający na tym, że gadżety reklamowe są dodawane do już zakupionego produktu (np. gratisowa koszulka, maskotka, etc.) stwarza, że sprzedaż ma możliwość się nawet wielokrotnie zwiększyć. Szczególne pole do popisu posiadają marketingowy w okresach świątecznych oraz pod koniec roku, gdzie popularnymi gadżetami są głównie kalendarze na przyszły rok. W współzależności od zamówienia, producent kalendarzy ma możliwość wybić na nich logo firmy, która posiada być promowana lub zaopatrzyć je w zdjęcia popularnych przedmiotów, które są przez nią sprzedawane. To niebywale skuteczny metodę na to, aby reklama była widoczna przez całe 356 dni w roku – w końcu kalendarz wisi w widocznym miejscu, a konsument pośrednio lub bezpośrednio utrwala sobie w świadomości logo i markę, po którą potem bezwiednie sięga w sklepach.

Sprawdź również: nadruki kraków.