Projektowanie graficzne to pojęcie, z którym zapoznajemy się, gdy zakładamy firmę, gdy potrzebujemy logo, wizytówek, papieru firmowego albo materiałów drukowanych wymagających projektu graficznego. Każda firma, marka, stowarzyszenie, a także wydarzenie dąży do tego, aby ogólny wizerunek graficzny był wysokiej jakości, zapadający w pamięć, innowacyjny i bez wątpienia bardzo szybko kojarzony. Dlatego projekt wizualny jest tak istotny w marketingu.
Cel projektowania tożsamości korporacyjnej
Głównym celem zintegrowanego projektu graficznego jest zyskanie unikalnego, przyszłościowego i skutecznego podejścia na rynku (warto zobaczyć: sprawdź więcej informacji o identyfikacji wizualnej). Powinien on prezentować się w jednolity sposób od pierwszego spojrzenia, tak aby klienci wiedzieli, o jaką firmę chodzi, gdy spojrzą na logo albo drukowane materiały promocyjne. Jeżeli rynek nie rozpoznaje Cię na 1-wszy rzut oka, rywalizacja jest o krok przed Tobą. Przy projektowaniu materiałów należy pamiętać o użytkowniku końcowym. Niezależnie od tego, czy projektujesz elementy do druku, czy do zastosowania w sieci, możesz wpływać na odbiorców, mając na uwadze różne zmysły (więcej: materiały reklamowe). Oba rodzaje mediów gwarantują stymulację wizualną poprzez obrazy i typografię, niemniej jednak różnią się radykalnie, o ile chodzi o zastosowanie pozostałych zmysłów. Weź do ręki czasopismo, kartkę z życzeniami lub miesięcznik, a zrozumiesz, co znaczy zmysł dotyku, który nie jest związany ze zmysłem wzroku. Możesz być stymulowany i przyciągany przez materiał, który wybierzesz, lub możesz być podekscytowany zapachem świeżo wydrukowanej książki. Projektując elementy stron www, można wykorzystać technologię do obietnice wrażeń multimedialnych. Do prac internetowych można dołączać filmy wideo lub animacje, by tchnąć w nie odrobinę życia. Można nawet włączyć dramatyczną ścieżkę dźwiękową, by urozmaicić zajęcia.
Warto zobaczyć: https://www.whiteart.pl/stojace-kalendarze-biurkowe